loading...
افزایش جذب مشتری رستوران
mahsa بازدید : 99 جمعه 30 خرداد 1399 نظرات (0)
چند ایده برای دکوراسیون سنتی رستوران

در هر رستورانی علاوه بر غذا و خدمات مناسب، ایجاد محیطی دل نشین برای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. در بین رستوران‌های متنوع با طراحی‌ها و محیط متفاوت، رستوران سنتی میان ایرانیان و حتی گردشگران خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است. ما ایده‌هایی برای دکوراسیون رستوران سنتی شما داریم که در اختیارتان قرار می‌دهیم و به‌طورکلی شامل موارد زیر است:

  • طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی
  • ایده‌هایی برای انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها
  • چگونگی چیدمان در مناطق نامناسب رستوران
  • طراحی دکوراتیو دیوارها و سقف رستوران
  • ایده‌های رنگی در دکوراسیون رستوران سنتی
  • نقش آب و نورپردازی در دکوراسیون رستوران 

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

 تمام وسایل، سقف و دیوار و حتی ستون‌های رستوران باید هماهنگی متعادلی داشته باشد؛ به این منظور شما باید قبل از هر اقدامی یک طرح یا پلن کلی برای دکوراسیون رستوران خود بنویسید، این طرح شامل لیست وسایل موردنیاز، ترکیب رنگی مناسب و هماهنگ، محل قرارگیری وسایل در فضای رستوران، تغییرات لازم در معماری رستوران و به‌طورکلی انتخاب تم مناسب برای رستوران است. درمجموع باید بگوییم زمانی شما در طراحی دکوراسیون رستورانتان موفق شده‌اید که توانسته باشید توجه مشتریان بیشتری را جلب کنید.
اگر می‌خواهید برای دکوراسیون رستوران از چوب استفاده کنید، انتخاب خوبی کرده‌اید؛ زیرا استفاده از چوب در دکوراسیون رستوران سنتی سبب جذابیت آن شده و حس خوب و انرژی و گرمای برخواسته از چوب باعث جلب اقبال عمومی به رستورانتان می‌شود. در استفاده از آجرنما یا سنگ هم تردید نکنید؛ رنگ قهوه‌ای، رنگی گرم است و در دکوراسیون سنتی رنگ‌های گرم به کار برده میشود. همچنین رنگ قهوه‌ای احساس قدرت و دوام را به مشتریانتان منتقل می‌کند و سبب وفاداری آن‌ها می‌شود. استفاده از شیشه‌های رنگی پیشنهادی خاص برای رستوران سنتی شماست. رنگ و نور دو عنصر ضدافسردگی است، با برخورد نور به شیشه‌های رنگی و انعکاس رنگ‌ها در فضا محیطی زیبا، پرنشاط و شاداب به ارمغان می‌آید و نکته جالب اینکه شیشه‌های رنگی با ایجاد نورهای رنگارنگ سبب دفع حشرات مزاحم می‌شود. علاوه بر این‌ها شیشه‌های رنگی عضو جدایی‌ناپذیر معماری سنتی ایرانی است و وجود آن در ترکیب دکوراسیون رستوران سنتی از ملزومات است. آب را نیز از اجزای اصلی دکوراسیون رستوران خود حذف نکنید؛ با دیدن جریان آب و شنیدن صدای آن نیز احساس آرامش را به مشتریانتان هدیه می‌کنید. درهرحال ساختار یک رستوران سنتی و دکوراسیون آن باید به گونه‌ای باشد که سرتاسر احساس نشاط و سرزندگی را به مشتریان انتقال دهد تا سبب جلب رضایت آن‌ها شود.

دکوراسیون رستوران سنتی باید هماهنگ باشد و باعث ایجاد یک حس منحصر به فرد در مشتریان شود تا بارها و بارها آن‌ها را به تجربه دوباره سپری کردن اوقاتشان در رستوران ترغیب کند.

ایده‌هایی برای انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها

ایده‌هایی برای انتخاب وسایل و چیدمان آن ها

ایده‌هایی برای انتخاب وسایل و چیدمان آن ها

نه تنها در یک رستوران سنتی، بلکه در همه رستوران‌ها، انتخاب وسایل بسته به نوع رستوران در اولویت قرار دارد. ما برای دکوراسیون یک رستوران سنتی نمی‌توانیم همان وسایلی را تهیه کنیم که در دکوراسیون یک رستوران کلاسیک یا مدرن با غذاهای فست فودی استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی لازم است از مواد و عناصر طبیعی و زنده استفاده شود.
شما باید میزها، مبل‌ها و صندلی‌هایی به سبک سنتی و یا تخت‌های چوبی که همیشه برای ما یادآور فضای صمیمیانه در اجتماعات خانوادگی است، تهیه کنید و چیدمان آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که برای هر فرد بین ۳٫۱ تا ۹٫۱ مترمربع فضا در نظر گرفته شود. دکوراسیون رستوران سنتی نسبت به انواع رستوران‌ها، شلوغ است و برای هر فرد کمترین فضا در نظر گرفته می‌شود و این نه‌تنها موجب ناراحتی مشتریان نمی‌شود؛ بلکه باعث ایجاد احساس صمیمیت می‌شود که در زندگی‌های مدرن امروزی کمتر شاهد آن هستیم.
بعد از انتخاب و تهیه میز و صندلی و چیدمان آن‌ها، استفاده از گل‌ها و گیاهان در گلدان‌های کوچک و بزرگ در دکوراسیون رستوران سنتی نقش مهم و بسزایی دارد. قطعاً مشتریان در کنار احساس صمیمیتی که با چیدمانتان به آن‌ها هدیه می‌کنید، با تماشای گل‌ها و گیاهان، طراوت و سرزندگی را حس می‌کنند و بابت این احساسات از شما سپاسگزار خواهند بود. پس باید بگوییم که گل‌ها و گیاهان طبیعی جزء جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون رستوران سنتی هستند. علاوه بر این‌ها در دکوراسیون رستورانتان، شما به کوسن یا بالش، رومیزی، پرده، فرش و یا حتی کاغذدیواری با طرح‌های سنتی با رنگ‌های گرم احتیاج دارید.
شما در انتخاب بشقاب‌ها، لیوان‌ها و وسایل پذیرایی هم باید دقت کنید؛ یک سری از این وسایل می‌توانند در طراحی دکوراسیون نیز به کمک شما بیایند، مثل سماورهای با طراحی قدیمی و خاص یا قوری و فنجان‌های چای به سبک و طرح قجری. ممکن است در یک رستوران سنتی قلیان هم سرو شود، پس می‌توانید از قلیان‌های قجری و با اصالت یا انواع قلیان‌ها با طراحی‌های متفاوت و جذاب هم در دکوراسیون خود استفاده کنید.

چگونگی چیدمان در مناطق نامناسب رستوران

در رستوران‌ها میزهایی وجود دارند که به دلیل قرارگیری در مناطق نامناسبی مثل روبروی سرویس بهداشتی، جلوی درب ورودی و یا نزدیک به ورودی آشپزخانه، مشتریان تمایلی به نشستن در آنجا را ندارند. حتماً شما با نشستن در محل‌های مختلف رستورانتان و تغییر زاویه دید، متوجه مکان‌های نامناسب و ناخوشایند برای مشتریانتان خواهید شد. در یک رستوران سنتی با فضای کم دارد، ممکن است استفاده از این مکان‌ها هم در سالن غذاخوری الزامی باشد و باید از آنجا هم برای گذاشتن میز و صندلی استفاده کرد، می‌توان با پارتیشن بندی چوبی یا ساخت دیوار کاه‌گلی بسته به طراحی سایر بخش‌های رستوران، فضای خصوصی ایجاد کرد و از دیده شدن مناظر ناخوشایند و یا رفت‌وآمدهای زیاد که باعث آزار مشتریان شود جلوگیری نمود؛ اما در حالتی که متراژ رستوران محدودیتی ایجاد نمی‌کند، می‌توان در آن مکان‌ها از آب‌نما که یکی از جاذبه‌های رستوران‌های سنتی است استفاده کرد و یا گلدان‌های بزرگ با گیاهان بلند در آنجا قرار داد.

ایده‌های رنگی در دکوراسیون رستوران سنتی

ایده‌های رنگی در دکوراسیون رستوران سنتی

طراحی دکوراتیو دیوارها و سقف رستوران

ما برای دیوارها و سقف رستوران سنتی شما هم ایده‌هایی داریم. شما میتوانید از نمای آجری، سنگی یا کاه‌گلی در دیوارها استفاده کنید و پنجره‌هایی چوبی با شیشه‌های رنگی در مکان‌هایی که نور مناسب دارد به کار ببرید یا از کاشی‌های اصیل ایرانی در ساخت یک آب‌نمای زیبا وسط رستورانتان استفاده کنید. با آویختن تابلوهای برجسته با طرح‌های سنتی یا طرح خانه‌های روستایی و کشیدن نقوشی از چهره‌های قدیمی و اصیل ایرانی روی دیوار می‌توانید تا زمان حاضر شدن غذا، توجه مشتریانتان را به آن‌ها جلب کنید. شما حتی می‌توانید با پارتیشن‌ بندی‌هایی با سبک سنتی مثل استفاده از چوب یا دیوارهای کاه‌گلی محیط رستوران را برای مشتری‌ها Vip کنید. برای سقف اگر قصد دارید یک رستوران دائمی با سبک سنتی داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از گچ‌بری‌های خاص و اصیل ایرانی است در مواردی با نمای آجری، در مواردی شیشه‌کاری شده و در مواردی با رنگ‌های گرم یا سفید؛ بسته به سایر وسایل و طرح‌هایی که انتخاب کرده‌اید و اگر می‌خواهید موقتاً دکوراسیون سنتی برای رستورانتان داشته باشید، بهترین انتخاب سقف‌های کاذب سنتی است. برخی نیز در دکوراسیون رستورانشان، سقف‌های متحرک و تاشو یا اصطلاحاً سانروفی تعبیه می‌کنند و امکان لذت بردن از فضا را در زیر آسمان هم به مشتریانشان می‌دهند؛ این نیز می‌تواند ایده‌ی جالب‌توجهی برای شما باشد.

انتخاب سقف‌های متحرک و تاشو یا اصطلاحاً سانروفی سنتی، می‌تواند ایده جالبی برای دکوراسیون رستوران سنتی شما باشد. مشتریانتان قطعاً از دیدن آسمان بالای سرشان هم در شرایط مساعد لذت خواهند برد.

ایده‌های رنگی در دکوراسیون رستوران سنتی

این چیز روشنی است که شما نمی‌توانید از هر رنگی در طراحی دکوراسیونتان استفاده کنید. برای دکوراسیون یک رستوران سنتی ما به شما مجموعه رنگ‌های گرم مثل گلگون، کهربایی یا عنبری، طلایی، آذر گون، لعل گون را پیشنهاد می‌کنیم. گلگون، نوعی رنگ قرمز است که در طراحی دکوراسیون سنتی باید همراه با رنگ‌های ملایم گرم و طرح‌هایی مثل طرح چوب به کار ببرید. کهربایی یا عنبری که رنگی بین رنگ‌های نارنجی تا زرد است و شامل رنگ‌های خاکی نارنجی، آجری، رنگ‌پریده هلو و سایر رنگ‌های بینابین می‌باشد؛ این رنگ را در دکوراسیون رستوران سنتی می‌توان با رنگ‌های سفید و کرمی ترکیب کرد. رنگ طلایی دارای طیفه‌های رنگ گرم و سرد است که طیف گرم آن شامل رنگ مایه‌های مسی و کاراملی برای دکوراسیون موردنظر ما قابل‌ استفاده است و به کار بردن آن با رنگ قهوه‌ای تیره می‌تواند در جذابیت محیط بسیار تأثیرگذار باشد. مجموعه آذر گون ترکیب خالص‌ترین و روشن‌ترین قرمزها و زردهاست و چون هر دو رنگ‌های تندی است بهتر است در کنار این رنگ‌ها از رنگ‌های ملایم استفاده کنیم؛ و اما مجموعه لعل گون را رنگ‌های قرمز یا قرمز-نارنجی تشکیل می‌دهند. از این رنگ قرمز غنی و گران‌بها که از سنگ لعل گرفته‌ شده است، می‌توان به‌عنوان یک تم سنتی جذاب در کنار وسایل و مبلمان‌های قدیمی استفاده کرد.

دکوراسیون رنگی سنتی

دکوراسیون رنگی سنتی

نقش آب و نورپردازی در دکوراسیون رستوران سنت

آب مظهر روشنایی است و شنیدن صدای آن باعث ایجاد آرامش در افراد می‌شود. چه‌بسا استفاده از آن در دکوراسیون رستوران سنتی شما برای تلطیف محیط و القای احساسات مثبت به مشتریانتان بسیار مفید باشد. علاوه بر زیبایی، آب می‌تواند باعث تهویه هوای رستوران شما شود، پس وجود یک آب‌نمای زیبا و ادامه پیدا کردن جریان آب در طول رستوران به همراه گل‌ها و گیاهانی که در گوشه و کنار قرار داده شده است، همه و همه باعث احساس آرامش و نشاط و لطافت است که مجاورت در چنین فضایی را برای افراد بسیار دلپذیر و شیرین می‌کند. ساخت یک آب‌نما با کاشی‌های فیروزه‌ای ایرانی و جریان دادن آب در اکثر بخش‌های رستوران را به شما توصیه می‌کنیم.

وجود جریان آب و صدای آن در رستوران سنتی برای القای احساسات مثبت و تهویه هوا بسیار مناسب و مفید است. پس از جنبه زیبایی شناسی وجود یک آب‌نما می‌تواند بهترین ایده برای یک رستوران سنتی باشد.

نور ازجمله مهم‌ترین عواملی است که در یک رستوران سنتی باید به آن توجه شود، زیرا که نورپردازی مناسب هم در میزان رضایت و احساس آرامش مشتریان تأثیر بسزایی دارد. اگر رستوران شما در فضایی بسته قرار دارد باید میزان شدت نور زیاد باشد و اگر در محیط باز واقع‌شده است، از نور ملایم و متعادل استفاده کنید. زاویه‌ی نورپردازی و رنگ‌هایی که برای رستوران خود انتخاب می‌کنید هم به باز و بسته بودن فضای رستوران بستگی دارد. حتماً دقت کنید سیستم نورپردازی و روشنایی با دکوراسیون رستوران هماهنگی داشته باشد؛ در رستوران‌های سنتی می‌توانید چراغ‌های آویز در بالای میزها و پیشخوان رستوران نصب کنید یا در سرویس بهداشتی از چراغ¬های دیواری استفاده نمایید. هم‌چنین یک ایده خلاقانه و نو برای نورپردازی و تزئین دیوارهای رستوران استفاده از تابلوها و مجسمه‌هایی با امکان تاباندن نور در آن‌ها می‌باشد.
باتشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، امیدواریم که این مطلب شما را در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی‌تان یاری کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 630
  • بازدید کلی : 3,527